Alle vragen uit de categorie:
Onderhoud en Storingen
Misschien kun je de storing zelf oplossen. Voordat je een storing meldt, is het verstandig een aantal stappen te doorlopen.
- Controleer of er spanning aanwezig is;
- Brandt de waakvlam? (indien aanwezig);
- Controleer of de gaskraan openstaat;
- Is het toestel opnieuw te starten (resetten)?
- Loopt de klokthermostaat op tijd?
- Is de waterdruk voldoende (1,5 bar)?
Klachten telefonisch gemeld voor 18:00 uur, worden normaal gesproken nog dezelfde dag door onze vakkundige servicemedewerkers opgepakt. Storingen zonder spoedeisend karakter worden in overleg met jou ingepland. Vanzelfsprekend komen wij direct bij calamiteiten (schade door vorst, gaslucht en ernstige waterlekkage). Wij adviseren je spoedeisende storingen altijd telefonisch te melden via 053 852 85 00.
Wil je een geplande onderhoudsafspraak wijzigen, dan kun je onze klantenservice bellen op 053 852 85 00. Samen met jou verzetten wij dan de afspraak naar een dag die jou het beste uitkomt.
Het moment waarop periodiek onderhoud wordt uitgevoerd hangt af van het contract en het type toestel. De onderhoudsintervallen die wij hanteren zijn afgestemd op jouw veiligheid en een optimaal rendement van jouw toestel. Geas Energiewacht neemt het initiatief voor het plannen van een onderhoudsafspraak. Gevelkachels, stadsverwarming, warmtewisselaars, elektrische- en zonneboilers hebben geen periodiek onderhoud nodig. Als zich een storing voordoet, bel ons op 053 852 85 00.
Het is vervelend wanneer onze servicemedewerkers voor een dichte deur staan. Daarom krijgen we graag voor die tijd bericht dat er niemand aanwezig kan zijn. Het is van belang om een nieuwe afspraak te maken. Periodiek onderhoud is voor jouw veiligheid en voor een optimaal rendement van het toestel. Bel 053 852 85 00 voor een nieuwe afspraak.
Met een onderhoudscontract heb je altijd een optimaal rendement en de kans op storingen blijft tot een minimum beperkt. Wij bieden kant-en-klare abonnementen aan of je stelt zelf je abonnement samen. Bekijk de verschillende onderhoudsabonnementen en de tarieven.
In veel woningen zijn er naast de CV-ketel nog 1 of meerdere energietoestellen aanwezig. Het is belangrijk om alle toestellen goed te onderhouden. Een abonnement kan afgesloten worden voor meerdere toestellen. Dit kun je zelf aangeven door contact met ons op te nemen via 053 852 85 00 of informatie@geas.nl. Ook kun je de mogelijkheden doorspreken met de servicemedewerker die onderhoud komt uitvoeren.
Voor onderstaande energietoestellen kun je een onderhoudscontract bij Geas Energiewacht afsluiten:
- CV-ketel
- Warmtepompen
- Geisers
- Boilers
- Gashaarden
Wanneer wij bij jou werkzaamheden uitvoeren zonder dat daarvoor contractdekking is afgesloten, betaal je in veel gevallen eenmalige voorrijkosten van € 60,-. Op het moment dat je contact met ons opneemt over de werkzaamheden kun je uiteraard navraag doen naar de tarieven die voor jou van toepassing zijn.
Je kunt de voorwaarden en productbeschrijvingen van al onze producten en diensten vinden op de voorwaarden pagina. Wij plaatsen daar de laatste versie van alle voorwaarden en productbeschrijvingen, dus ook van jouw onderhoudsabonnement. Lees je meer over onze onderhoudscontracten.
Kun je niet vinden wat je zoekt? Neem dan gerust contact met ons op via 053 852 85 00 of informatie@geas.nl.
Je overweegt je abonnement op te zeggen…. Jammer! Wij zijn namelijk erg blij met jou als onze klant. Er kunnen verschillende redenen zijn om je abonnement te beëindigen. Wij willen graag samen met jou op zoek gaan naar de juiste oplossing. We willen je dan ook vragen om ons te bellen bij een opzegging, zodat we kunnen proberen om je vraag, opmerking of klacht op te lossen. Dit kan via het telefoonnummer 053 852 85 00. We helpen je dan graag verder.
Wanneer wij jou niet verder kunnen helpen of wanneer je echt wilt opzeggen kun je dat doen door een e-mail te sturen naar informatie@geas.nl. Dan heb je namelijk altijd een kopie van je opzegging. Bij de opzegging is het belangrijk om je volledige naam, adres en wanneer bij jou bekend ook je klantnummer te vermelden. Wij zijn uiteraard ook erg benieuwd naar de reden van opzegging. Wij willen je dan ook vragen om die erbij te vermelden. Zo kunnen wij namelijk onze dienstverlening blijven verbeteren.
Opzegtermijn
Alle onderhoudsabonnementen kennen een minimale looptijd van 2 jaar. Na deze 2 jaar is het mogelijk om je onderhoudscontract op te zeggen. Houd wel rekening met een opzegtermijn van 1 maand. Bijvoorbeeld: wanneer je op 25 januari meldt dat je jouw abonnement wil stopzetten, wordt je abonnement per 25 februari stopgezet.
Heb je een andere vraag?
Stel je vraag gerust via onderstaand formulier. We nemen je vraag in behandeling en beantwoorden deze zo snel mogelijk.
Liever telefonisch contact?
Dat kan natuurlijk ook. Op werkdagen zijn wij telefonisch bereikbaar tussen 8:00 uur en 16:30 uur op telefoonnummer
053 852 85 00.
Liever mailen?
Je kunt ook een mailtje sturen naar informatie@geas.nl. Ook dan nemen wij zo snel mogelijk contact met je op.


.jpg)